Ak pôjdete na aplikovanú informatiku na STU FEI, tak sa určite stretnete s viacerými predmetmi, ktoré popíšeme. Podobné predmety sa učia aj na iných informatických školách, pretože základy by mali byť všade viacmenej rovnaké.
Okrem toho si povieme ďalšie tipy a triky o tom, ako si nájsť vlastný rytmus na výške.
00:18 – 01:32 Algoritmizácia a programovanie
01:33 – 01:55 Architektúra počítačov
01:56 – 03:30 Programovacie techniky
03:31 – 04:38 Operačné systémy
04:39 – 05:11 Objektovo orientované programovanie
05:12 – 05:56 Databázové systémy
05:57 – 06:38 Mikropočítačové programovanie
06:39 – 07:36 Webové technológie 1, 2
07:37 – 08:21 Webové služby (alebo také niečo)
08:22 – 09:08 Návrhové vzory a Mobilné výpočty
09:09 – 09:30 Multimédia a telematika pre mobilné platformy
09:31 – 09:45 Umelá inteligencia, neurónové siete a strojové učenie
09:45 – 11:30-Rozdelenie na odbory – BIS a MSUS
11:31 – 12:38 Programovanie na iných predmetoch
13:00 – Ako si nájsť vlastný rytmus na vysokej škole, tipy a triky
Predmety na FEI v prvom ročníku
ALPR – Algoritmizácia a programovanie
Programovanie od základov v programovacom jazyku C
Na konci predmetu sme mali urobiť konzolovú RPG hru (cca súbor, ktorý mal 1000 riadkov)
Jeden z ťažších predmetov (viacero ľudí opakovalo)
Teória bola o operačnom systéme, pamäti atď.
Na cvičeniach a zadaniach sme riešili synchronizačné problémy pomocou semafórou a mutexami v jazyku C
OOP – Objektovo orientované programovanie
Programovalo sa v jazyku Java
Programovanie kalkulačky, jednotlivé časti kalkulačky trebalo dať do svojej triedy a uplatniť dedenie (abstraktná trieda, rozhranie)
Celkom dosť teórie
Databázové systémy
MySQL – selecty, inserty
V semestrálnej práci sme vytvárali väzenský systém – databázové tabuľky – a selecty, ktorými vytiahneme potrebné dáta rôznych typov
Mikropočítačové programovanie
Programovanie microcontrollera
Programovanie v C
Vypínanie, zapínanie kontrolky a čísielka na displeji
Voliteľný predmet
Ďalšie predmety na FEI
Webové technológie
Základy HTML, CSS, Javascript
Webové technológie 2
Pokročilejší frontend (HTML ,CSS)
Backend v PHP – od základov
Tvorba webovej stránky
Webové služby (alebo také niečo)
Webové servici
REST, SOAP
Java v prostredí NetBeans
Návrhové vzory
Učenie sa návrhových vzorov
Mobilné výpočty
Androidové aplikácie
Nad čím treba uvažovať pri tvorbe modernej aplikácie
Multimédia a telematika pre mobilné platformy
Programovanie hier v multiplaformovom engine Unity
Výborný predmet
Umelá inteligencia
Prvý predmet v tejto oblasti
Genetické algoritmy, mutácie
Neurónové siete
Základy neurónových sieť
Rôzne typy neurónových sietí
Rozpoznávanie tvárí
Rozdelenie na odbory
Na konci druhého ročníka sme sa mali na aplikovanej informatike rozdeliť na pododbory. Vo výbere boli najzaujímavejšie BIS (bezpečnostné systémy) a MSUS (modelovanie a simulácia udalostných systémov). V skratke na BISku boli predmety viacej sústredené na bezpečnosť a šifrovanie a v MSUS na tvorbu aplikácií.
Vlastný rytmus na vysokej škole
Na každom predmete vyskúšať ísť na začiatku aspoň na 2 prednášky, aby ste mali predstavu o predmete
Time Management veľmi dôležitý – Kedy sa na tú prednášku naozaj neoplatí ísť a radšej budem robiť zadanie?
Na matematike si na prednáškach treba písať, na programovacích predmetov dostaneme väčšinu slajdy z prezentácie, takže tam si väčšinou nepíšeme, ale dávame pozor